Pages

SAKIT kott..


whoaa !
arini aq rase seperti tidak sehat..
sejuk2 jek rase lemah...
sape doktor? bgtw la aq saket ape nie?
hoho..
tp alhamdulillah akal sehat ag..
huw huw..
dalam ketidaksehatan nie aq degilkan jugak otak ligat mengatur kate untuk tulis posting kali ni..
sakit skejap je
jap ag hilang lah kan..
same tak dengan hidup?
sameeeeeeeee !
arini kita ade..
sok lusa tulat 10 thn lagi 20 thn lagi 100 thn lagi..
ADE?
wAllahua'alam..

nak kongsi satu cite pasal orang saket nih..

ade seorang pakcik..
umurnya dalam 50 tahun rasenyer..
dia sangat tidaklah kaya sangat tapi boleh la..
suatu hari dia excident..
kaki dy hampir lumpuh..
so buat operation..
TAPI..
KOS OPERATION SANGAT MAHAL
pakcik tu pun menangis..
menangis dan terus menangis..
sampai ahli keluarga dan doktor pun tumpang simpati
nak taw kenape dia menangis?

jom dengar jawapan dia..

"I am not crying because of the money but I am crying because Allah (SWT) let me walking in this world for 50 years and HE never sent me a bill!"

subhanAllah !

pernah kita terfikir sebegitu?
terhitungkah kasih sayang Allah kepada kita?
kita terutama nya yang tukang tulis ni..
memang jarang kita bersyukur kan..
so, mulai hari nie..
Di sebalik nikmat ada bala di sebalik bala ada nikmat. Oleh itu bila ditimpa bala usah resah kerana sebaliknya mengandungi suatu nikmat dan jika dilanda nikmat usah lupa dan leka kerana dari sinilah berpunca bala.

Belajarlah bersyukur ketika mendapat keuntungan dan belajarlah tersenyum ketika menghadapi kerugian





.haaa.. kan comel senyum :).


.renung2kan dan selamat beramal ! .
^_^


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...