Pages

CocaCola= clorox+vanish+pencuci tandas ??

u like this?

Fakta seperti yang tersenarai dibawah adalah kajian
santifik yang
dibuat oleh ahli sains kesihatan/sosial di USA dan
Britain serta laporan
dari seluruh dunia mengenai minuman ringan Coke:  
CocaCola.

Di dalam kebanyakan negeri di US, kereta peronda
lebuhraya akan
dimuatkan 2 gallon Coke untuk menghilangkan kesan
darah di jalanraya apabila
berlaku kemalangan. 

Anda di rumah diharap dapat mencuba kajian ini:

1. Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke,

ia akan hancur
atau hilang sama sekali dalam masa 2 hari. Elok untuk
yang berniaga sup
tulang! haha hebat bukan?

2. Untuk mencuci tandas : Masukkan setin air Coke

dalam tandas dan
biarkan selama 1 jam dan kemudian 'flush'. Kesan
kotoran/hampas akan hilang
dari tindakan 'citric asid' yang berada dalam Coke.
Satu bahan gantian
untuk mencuci kalau sabun dah habis! Rasa-rasa buat
sabun badan boleh
tak? save budget.. haha

3. Untuk menghilangkan kesan karat dari bumper kereta

jenis chrome :
Lap bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan
Coke. Kesannya karat
hilang! wow ! amazing..

4. Untuk menghilangkan kesan 'corrosion' atau hakisan

pada skru/nat
bateri kereta : Tuang saja setin Coke pasti kesan
hakisan hilang serta
merta. wow lagi !

5. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat :

Sekali lagi tuang
setin Coke, skru tersebut pasti longgar dan boleh
dibuka. tak payah guna minyak grease. :D

6. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian

: Tambahkan
setin Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan
basuh macam biasa.
Kesan minyak tu pasti hilang. Kemudian bolehlah minum
air basuhan tadi
berperisa coke. tak payah guna Vanishh. haha

7. Cermin kereta anda berdebu/kotor/ melekit ? Celup

tuala dengan Coke
dan lap. Pasti bersih. 

Bahan aktif Coke adalah phosphoric asid. Ia mempunyai
pH 2.8. Ia boleh
meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari. 
Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang
dan tulang lain
dalam badan yang merupakan punca utama kearah penyakit
osteoporosis.

Sila lihat lori yang membawa air sirap Coke dalam lori
tangki,(bukan
lori yang bawa Coke siap dalam botol/tin) pasti
dilengkapi dengan tanda
amaran "Bahan Kimia Bahaya" atau"Bahan Penghakis:
bahaya".

Lori tangki itu juga diselaputi bahan penghakis
hakisan untuk mengelak
lori tu dihakis. .Tolong jangan letak atau parkir
kereta berhampiran
lori tangki yang ada tanda amaran tu, silap-silap
tengah bawak kereta,
putus 2 sebab hakisan atau karat.

Para pengedar minuman Coke telah menggunakannya untuk
mencuci bahagian
enjin lori/trak mereka sejak 20 tahun. Wahh...mesti
buat overhaul ni!

Kandungan gulanya 18 sudu cawan teh satu tin Coke.
Cuba try bancuh
kopi/teh dengan 18 sudu gula tu kat rumah dan minum
mesti termuntah tapi
tambahkan citric asid, mesti muka tersenyum. :D

Tambah pula dengan ais!. Wahh! Rasa cam minum Coke
berperisa kopi. Asid
tersebut akan bertindak terhadap lidah untuk memberi
signal kepada otak
bahawa air yang diminum tidak berapa manis. Lidah ngan
otakpun kena
tipu. kuang3 :D
Semua minuman ringan menggunakan asid yang sama. Tak
kiralah Pepsi.
7-up, Drinho, Yeos, Milo, F&N dan lain-lain. Sama jer!
Anak bapak dan
Keluarga 69.

Coke membawa maksud dadah Cocaine. Asal minuman Coke
adalah dicipta
untuk meghilangkan rasa letih dan mengkhayalkan untuk
para pekerja buruh.
Cam candu masuk China dulu. Antara isi kandungannya
adalah ekstrak dari
daun coca [cocaine] dan kacang Cola. Tu yang mai
perkataan CocaCola tu.

Kalau anda tak suka minum kopi tapi suka sangat minum
Coke, sama jer!
Anda minum Caffein, bahan yang sama dalam 2 minuman
tersebut.

Di India, negeri Andhra Pradesh dan Chattisgarh secara
spesifiknya,
para peladangnya menggunakan Coke sebagai semburan
untuk membunuh serangga
perosak dalam ladang kapas dan cili mereka.

Jadi racun seranggalah pulak. Saper ada tanam pokok
cili kat rumah tu,
semburlah Coke untuk bunuh serangga. Cili tu rasa
pedas manis berperisa
coke kot? Cubalah!

Jadi, sambil-sambil kita minum Coke tu, bolehlah pada
masa yang sama
cuci cermin kereta, cuci baju, buka nat skru, cuci
tandas , sembur
serangga dan lain-lain.

Rupa-rupanya Coke ni boleh dibuat bahan gantian
emergency jika bahan
cuci/pelincir/ penghakis habis kat rumah. Semua fakta
diatas anda boleh
cuba sendiri dirumah jika tak percaya. Yang mana tak
pass sains khasnya
kimia dulu masa sekolah bolehlah buat eksperimen sains
kimia ni kat
rumah. haha :D

Tepuk dahi tanya hati....nak minum ke tak? Saya pun
minum sekali
sekala! Sama-samalah kita bercoke ... bRRRR

Terima kasih kerana memberi masa untuk membaca.

Artikel ini saya dapat daripada seorang rakan saya.
Betul atau tidak
kalau nak tahu bolehlah mencubanya. Saya pun belum
cuba lagi. Yee lahh..
terkejut juga bila tahu bendanya sebab kadang-kadang
minum juga. hehe..

InsyaAllah teringin juga buat ujikaji apa yang
dikatakan tu. Nak tengok
hasilnya. Sesiapa dah mencuba nanti bolehlah kongsikan
feedbacknya. ngeee ~ ;)
rase2 nak minum lagi tak? hehe

8 comments:

@ien_R@z said...

bgus tu minum.. leh cuci perut. hahaha =P

Fieyda said...

sedap pe .. HAHAHA

mohamednaqib said...

cikgu aien: HAHA betul jgk.. tapayah minum yakult ke sustegen ke. HAHA :P

mohamednaqib said...

fieyda:
HAHA. sedap tuk org tue2 mcm nenek

Fieyda said...

org tua cm atuk pn , nek suggestkn minum :P

mohamednaqib said...

haha. atuk tak tua lagi oke. mude always. haha

mamaharith said...

pernah cuba masa pindah umah sewa baru yg mangkuk tandasnya berkarat2..ada jgk kesannya..tp x seratus peratus..

iniAKU said...

haha..
aku dh minom bape baldi dh kot
air ni.
sah2 abeh mati cacing lam perot ni
-_-"

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...