Pages

Mungkin ini jalan takdirku..

alhmadulillah !
coz aq dapat ke 
Institut Perguruan Darul Aman
*SUKESUKE*
bermulalah episod hidup baru dalam hidup aku..  
abislah kejohoran aku pasnih. ckp utara plak dah psnih kot.
HAHA
yang paling best dapat elaun !
WO Wo WO..
masyuk2 !
HEHEHE
~alhamdulillah~
sebenar2nya pada mulanya aku tanak jadi cikgu nih..
mak aku yang suruh..
so time tu, mohon jela mktab. 
tup2 
dapat pgilan tmuduga plak..
kene buat essay..
haa time ni la aku jatuh cinta!
jatuh cinta nak jadi cikgu..
selepas istkharoh mintak petunjuk kemana haluan aku nak pilih pasnih..
esok pagi bangon, pas subuh..
hati tergerak pegi www.iluvislam.com 
kebetulan atau suratan aku tak pasti tapi artikel trbaru aritu kat iluvislam byk psl mulianya kerjaya guru. 
bertitik tolak dari situ lah.. minat aku terhadap kerjaya guru bercambah dan mula mekar mewangi bagai sekuntum mawar merah di hatiku.. HAHA ape aku merepek nih..
time buat essay untuk tmudga pon idea mencurah masuk. sume nye kebaikan yang aku nampak and aku tak nampak keburukan jadi guru..
dan alhamdulillah, pagi tadi result keluar .. betapa gembiranya hatiku..
syukur padaMu Ya Allah 

"mungkin ini jalan takdirku"
 haha. ade gaye cikgu tak?:D ni la time nak g tmudga ritu. lucky suit.. haha..
jadi seorang guru.
suke aku nak share ngan korang2 dengan satu ayat yang indah yang dah jadi prinsip hidup aku ni
"Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari, DIA datangkan petir dan kilat. Kita menangis dan tertanya-tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah hendak memberi kita pelangi"
subhanAllah !
^_^
so pasnih to all blogger tak dapatlah aku berblogwalking selalu..
nak concentrate belajo
cewah..hehe( semangat )
insyaAllah !
  nak kongsi ayat2 dibawah. bace la..
"saya belajar"

Saya belajar,
bahwa orang yang saya kira
adalah orang yang jahat,
akhirnya orang itulah yang membangkitkan
semangat hidup saya kembali 

Saya belajar,
bahwa persahabatan sejati senantiasa bertumbuh
walau dipisahkan oleh jarak yang jauh,
Beberapa diantaranya melahirkan cinta sejati....

Saya belajar,
bahwa jika seseorang tidak menunjukkan perhatian
seperti yang saya inginkan,
bukan berarti bahwa dia tidak mencintai saya....

Saya belajar,
bahwa sebaik-baiknya pasangan itu,
mereka pasti pernah melukai perasaan saya....
dan untuk itu saya harus memaafkannya...


Saya belajar
bahwa dua manusia dapat melihat sebuah benda,
tapi kadang dari sudut pandang yang berbeda...

Saya belajar,
bahwa tidaklah penting apa yang saya miliki
tapi yang penting adalah siapa saya ini sebenarnya...

Saya belajar,
bahwa tidak ada yang serba cepat didunia ini,
semua perlukan proses yang panjang
maka saya perlu bersabar


Saya belajar,
bahwa saya harus belajar dari kesalahan yang
pernah saya lakukan dan hidup untuk masa depan,
bukan terus-menerus melihat ke masa lampau..

Saya belajar,
bahwa cinta itu memberi dan mengerti tanpa harus
diberi dan dimengerti..

Saya belajar,
bahwa apa yang kita inginkan tidak selalu sesuai
dengan apa yang kita perlukan, dan kita harus
berlapang dada menerimanya..

Saya belajar,
bahwa keluarga saya adalah harta terbesar yang
saya miliki

Saya belajar,
bahwa saya harus tidak boleh berhenti tuk belajar...
agi idup agi ngelaban.
hehe :D 

"Ya Allah... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami mengikuti yang benar itu. Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar dan permudahkan kami meninggalkannya."
amiin
 








12 comments:

Fieyda said...

congratz tukk ! :)
sy jugak tumpang gembira :')

chEnta said...

wahhh..
tahniah..
teacher 2 be..:)

mohamednaqib said...

hee tq2..
:)

cikCEPET said...

assalamualaikum cekgu..!!
ahahaa~
congrats yarhh...

:))

Naqib Mohamad said...

goodluck!

noi_azufham said...

salam.... congrate.. blaja rajin2 yek..

Sya Syazana said...

tahniah!! semoga bjaye! :)

ellenyna said...

tahniah :)

@ien_R@z said...

tahniah ea!!
semoga dpt menjadi guru yg cemerlang nanti.. insya Allah.. ^__^

rizal jabai said...

tahniah..rase nk apply jd cikgu jugak la..heee

mohamednaqib said...

haha tq ALL :)

rizal jabai: apply la. hee ;)

FarHa said...

tahniah dik..harapan akk moga kekalkan niat suci..menjadi pendidik tidak semudah yg disangka..

masa akk turun praktikal kat sekolah kat pontian..memang sakit tp itulah pengalaman yg paling best!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...