Pages

why you choose to be a...

dimulakan dengan bismillah
diakhiri dengan alhamdulillah
amalkanlah sehari-hari dalam hidup kita
mudah mudahan diberkati Allah 
^_^


"why you choose to be a teacher??"
asik-asik soalan ni ditanya..
maleh toi den nak menjawabnyer..
sebab ape?
sebab banyak sangat sebab nye..
aku rasa biarlah Allah je yang tahu niat kita yang sebetulnya kan..
wAllahua'alam..

ok. post kali ni maybe akan membosankan anda.. pikir la dua kali bg sape yang nak bace. haha..
bukan pe..
post kali ni mestilah tentang benda baru yang sedang aku jalani ni..
jalan menuju untuk bergelar seorang insan yang bergelar guru..
hampir 3 minggu aku kat sini..
rasanya banyak jugak perubahan yang aku alami.
huhu..
aku lebih mudah tersenyum kat sesape pon..
aku dah tak malu sampai gegel kepala lutut nak cakap depan orang ramai..
aku dah takde la cakap slowslow macam nak berbisik.
aku dah takde la malu2 kucing nak tegur orang espcially pompuan..
haha. 

"its all about attitude"
itulah ungkapan yang selalu pensyarah2 sebut..
attitude untuk menjadi cikgu
gaya makan macam cikgu
cakap macam cikgu
jalan macam cikgu
cari bakal bini pon cikgu..
opppss haha bak kata pn che mas la.. lecturer pengajian melayu..huhu..
cikgu cikgu cikgu..
suatu gelaran yang mudah disebut tapi susah dan amat berat tanggungjawabnya, kan?..

ok.. sebut pasal jalan.
aritu aku bersama rakan seangkatan p jalan2 ke alor setar
owg kedah ckp ALOQ STAQ.. haha awat la hang cakap lagu tu. tak geti eja ka..
time jalan2 tuh sume bukan kedahrian.. so, redah jela bandar alor star tu..
penat toi jalan drpd pagi sampai ke petang..


breakfast di Pekan Rabu..mahai ouh makan kat kedai ni. tak sodap lak uh. hoho :P


pas jalan2 kat pekan rabu nih..
rase2nyer takde kot yang berkenan coz kat pekan rabu nih lau akak2, makcik2, nenek2 suka lah kot shoping kat sini..
kain la tudung la baju la..

ok pas jalan kat pekan rabu..
kiteowg p plak alor star plaza..
takde ape yang best pon..
budak2 dok bkepit jalan tnpa arah tujuan ade la..


jalan2 lagi p pulak star parade..
banyak jugak aku melabur kat sini..
beli printer 3 in 1, beli alat tulis, fail tuh fail nih, kameja baru..
and pembelian paling berbaloi akhirnya aku jumpa novel terbaru habiburrahman el shirazy

BUMI CINTA
huhu
and sekarang in process tuk habiskan bace novel ni walaupun slalu bz..

pas abes round2..
ingatkan nak p balek.. tapi ada sowg ni tak puas lagi jalan.
kteowng p plak alor star mall..
besaw jugak la..
tapi p sini lepak kat kfc je kot..
ronda2 pastu balek..
lepas balek.. penat..
lepas penat.. tido...
haha..

moral of the story..
lu pkir la sendiri.. 
he he he 




2 comments:

FarHa said...

wahhh dah nampak ciri2 cikgu nih..major subjek pe ek?? hehe selamat belajar menjadi guru ;)

AtiQa Nur said...

i never choose to be a teacher.
but, i was destined to be a teacher..
bnyk laluan lain tp mngkn mmg Allah da tetapkan utk sy mjadi s'org pendidik. ada hikmah kowt...cuma tak terselam lagi...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...