Pages

What i get?

Assalamualaikum wbt!
^_^

"what i get?"
okay itulah tajuk tuk post kali nie..
huhu..
penat ni penat..
setelah ku bertungkus lumus..

menangkis segala ancaman..
terjahan dan pukulan..

tetap juga kalah..
kalah maen badminton dengan sahabat yang berbangsa cina tadi.
huhu
andaikan dia "chong wei" dan aku "hafiz hashim"
cewaahh perasan pulak..he.. he..

alhamdulillah ade jgk pgjrn yang aku dapat maen badminton tadi..
banyak kelemahan diriku terserlah..

1. sambil lewa- setelah leading 5-1 dengan perasaan konon nye "hebat" aku maen2 jela.. ade peluang smash pon aku relax je maen2 lagi.. target nak memang pun takde. nak maen2 je.."cool man" lah katekan.. akibat ke "cool" an tula si "lee chong wei" dapat leading 5-6.. kalah !

2. kurang fokus- setelah aku yang leading 15 - 8 tibe2 aq hilang fokus.. aq pikir nak menang je padahal tak fikir kemana nak dihantar bola tuh, apa yang perlu aku lakukan selepas itu.. dan akhirnya.. kalah !

3. tak ambil peluang- permainan menjadi sengit.. mata berbalas mata.. dan akhirnya.. mata terikat 19-19..fikiran aku mula terbang ke angkasa.. lihat awan redup.. indahnya ciptaan Allah. subhanAllah !
(iklan jap). hehe
aku dapat lagi peluang smash tapi aku relax lagi.. cool lagi.. dan akhirnya.. kalah !
4. gugup- dah mata jadi 20-19.. aku cube bangkit.. cube samekan dan akhirnya berjaya.. 20-20..
dupp dapp dupp dapp..
match point jadi 22.. gugup, keluh kesah, fikiran mula menerawang.. semua itu tibe2 menghantui aku..
 si "lee chong wei"  pulak aku tgk wah mcm makin semangat bagai harimau yang lapaw..
segala apa yang ku rancang semua tak jadi.. kekiri jadi keluar.. ke kanan tak lepas net pula..
akhirnya.. game over ! aku kalah !!!

nak salahkan sape?
aku yakin lau kelemahan2 tadi tu aku dapat tewaskan aku pasti.. insyaAllah dengan mudah aku tewaskan 
si "lee chong wei" tu.. riak nye(isk3 tak baik naqib. Allah tak suke riak2.)

alhamdulillah mungkin ini yang perlu aku lakukan untuk berjaya dalam pelajaran kan?
aku yakin aku boleh !
tapi pastinya dengan sikap2 di atas yang membuat aku kalah..
naqib ! kau kene berubah !
and we also must change !
don't be loser ! 
^_^ 





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...