Pages

"Warkah Untukku"

just sharing. luahan seorang wanita?
 hoho layan.


Diamku nanti, tak bermakna ku lupa atau terhenti.
Diamku kerana aku tahu, kau juga tahu. untuk menjaga dan mencapai cita-cita.
untuk kepentingan bersama.
walaupun ku tahu, agak payah. namun, mari sama-sama usaha supaya terlaksana & berjaya.
namun, andai ada khabar yg ingin kau kongsi bersama,
ia sentiasa terbuka.

maaf. sebenarnya diriku amat takut. takut..
ya, ku rasa kau tahu.
seperti yg kau beri tahu selalu,
masa hadapan pasti akan datang. kau nampak tenang.
Oleh itu, aku selalu berdoa supaya usah khuatir.
Jika dia benar untukku. InsyaAllah suatu hari nanti, dia akan kembali. mohon kekuatan.
namun kekadang khuatir tu mendampingi..

seperti yang pernah kau beri tahu.
" maaf berharap dan memberi harapan"
ku kata. tidak mengapa.
tapi tidak di hati. ku mengharap. maaf sekali lagi.
Oleh itu, ku cuba usaha untuk mencintai-Nya lebih dahulu.
untuk berjaga-jaga di kemudian hari.
tapi takut tu selalu menghampiri..

pernah juga kau bertanya. pernah ada cemburu di hati?
ku juga jawab, andai dapat kawalnya, segalanya oke-oke sahaja.
ya. itu betul.
namun, baru-baru ini, kekadang ia menjengah dihati. sakit.
tapi ku pulihkan semula dengan kata-kata,
" dia, belum lagi pasti tercipta untuk engkau.
siapa engkau mahu berlaku tidak adil kepada dia? "
engkau setuju bukan?
maaf. entah mengapa, ia mudah pula datang.
nanti ku cuba menghalang.
kau usah khuatir :)

dan juga, diriku tak sesempurna mana.
benar. dan juga tidak sebaik mana.
namun, ku cuba Jadi yg sempurna dan Jadi sebaik mungkin.
sebab itu, ku mohon engkau,
terus disisi untuk melengkapi diri ini.
suatu hari nanti. jika benar engkau yg tertulis.

atau mungkin, ku yg terlebih memikirkan?
hm, mungkin benar. maaf ya. minta abaikan.
permudahkan untuk memikirkan yang baik-baik ^^

namun, andai suatu hari nanti, memang bukan.
dirimu bertemu dengan dia.
engkau bahagia, aku juga turut bahagia. ingat itu sahaja.
dan ku harap engkau anggaplah ini sekadar kertas contengan.
dan sebelum itu, ingin ku katakan.
terima kasih, kawan :)
moga terus berkawan ^^

maaf. maaf. maaf. dan maaf lagi.

biar berpisah didunia, jangan terpisah di syurga. ^^

4 comments:

Farah Ferreira said...

i love this entry..mcm related 2 my life..=)

Cempakamelati said...

Puisi yang indah

mila lalola~ said...

salam naqib.. mila nak amik puisi nie boleh x? nak wat entry kat blog.. best sgt2 bila bcanya..

.:naqib saad:. said...

boleh2. amek lah :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...